Dos escaladors pinedencs escalen la via Amour del Canigó i porten els feixos de Pineda fins el cim
Una cinquantena de corredors baixaran la flama fins al municipi.

Foto. Montpalau Team
El Canigó torna a ser el protagonista del mes de juny del Centre Excursionista Montpalau Team. Dos escaladors del Centre Excursionista de Pineda, en Guillem i en Carles, han aconseguit el repte de pujar un feix de llenya de Pineda fins el cim del Canigó (2784 m) que s’encén la nit abans de Sant Joan.
Els dos escaladors van fer nit el passat divendres al refugi de Cortalets i van iniciar l’escalada el dissabte fins el cim del Canigó per la ruta coneguda com Amour que té sis llargs de nivell 6a+ i diversos ressalts de dificultat. La ruta requereix un alt nivell d’escalada i bona forma física i experiència en l’escalada.
El bon temps també ha estat fonamental per poder assolir l’objectiu.
Ara, els feixos d’encendran la nit del 22 de juny i a partir de les 00.00 hores del dia 23 baixarà la flama fins a Pineda. Un altre equip portarà el foc des des del cim fins a Pineda corrent per equips.
Una cinquantena de pinedencs baixaran la Flama del Canigó dels del cim fins a Pineda corrent
Un grup de pinedencs també tornaran a fer la fita de portar la Flama del Canigó des del cim d'aquesta muntanya fins a Pineda, corrent fent relleus. Serà aquesta dimarts 23 de juny i caldrà fer 172 quilòmetres corrent entre 15 i 35 quilòmetres per fer-la arribar fins a Pineda. Els primers equips ja han de començar el repte avui dilluns per fer les dues primeres etapes d’alta muntanya i de nit.
El primer equip ha de pujar el Canigó per la via de Marialles i ho fa aquesta tarda i fa cim de nit. Baixen el primer tram i es troben amb el segon equip que ha de fer ruta de nit per agafar el relleu i continuar el repte de baixar la flama.
És un activitat apassionant per l’equip que cada any ho fa, i Pineda és l’únic pobles de tots els Països Catalans que ho fa en aquest format.
Hi participen cap a 50 persones de totes les edats des de fa sis anys. En tot moment tindran el suport de ciclistes i també d'un vehicle que els acompanyarà per qüestions logístiques.
La flama arribarà a Pineda el 23 de juny a les 9 del vespre També hi haurà la revetlla Popular de Sant Joan amb sopar popular, servei de bar, espectacle de foc i segons els seus organitzadors és una revetlla que «vol recuperar l'esperit de la revetlla de Sant Joan al centre de Pineda que s'havia perdut i que s'ha recuperat des de fa sis anys".



