El Diumenge de Rams obre els actes de Setmana Santa amb la benedicció de la palma

La benedicció de Palmes i Palmons aquest diumenge de Rams, marca l'inici de la Setmana Santa.

SocietatActualitat

La benedicció de Palmes i Palmons aquest diumenge de Rams, marca l'inici de la Setmana Santa. Amb aquest gest, la religió catòlica recorda l'entrada de Jesús a Jerusalem i que segons l'Evangeli, va ser rebut amb molta alegria. És una celebració que es fa a tot el món cristià i que atrau molta gent a les esglésies en família.


A Pineda, es farà la celebració avançada dissabte a les 7 del vespre i la benedicció de Palmes i Palmons a les Creus (9.45h) i davant les parròquies de Santa Maria (11h.) i Poblenou (12:15h). Diumenge de Rams és una festa religiosa, tradicional i molt familiar.

I dilluns es farà la Missa del Perdó, a les 7 de la tarda com és habitual.


I també arriba el Tortell de Rams

A banda d'anar a beneir les palmes i palmons, també es manté la tradició de menjar el Tortell de Rams, que regalen els padrins als fillols. Pot ser farcit i decorat amb ingredients diversos, si bé el més habitual és amb farciment de massapà i decoració de fruita confitada o bé de nata. A banda dels tortells també és tradicional fer bunyols de Divendres Sant. A Catalunya, i segons la tradició, el padrí regalava el tortell de Rams al seu fillol o fillola, i la padrina regalava la palma tot i que ara cada família ho fa com vol.

Propers actes religiosos

Els propers actes religiosos arribaran dilluns a la missa de 7 amb la Celebració del Perdó i els actes forts a partir de Dijous Sant i fins Diumenge de Pasqua en que també arriba el dia de la mona i que també s'allarga a dilluns.

Dijous es commemora el Sant Sopar amb els deixebles de Jesús i que segons les escriptures va desencadenar els episodis sobre la mort i la resurrecció de Jesucrist.

Divendres Sant es commemora la mort de Jesucrist i és festiu a tots els països de cultura cristiana. És una jornada en que es fa la Celebració de la Passió a les esglésies. Aquest dia no es fa missa sinó el relat de la mort de Crist per mitjà d'unes lectures relatades a l'altar.

Justament aquest dia també es fa la Processó de Poblenou.

Dissabte Sant és la festivitat més important del cristianisme. A les 8 del vespre es fa la Vetlla Pasqual que representa la resurrecció de Jesucrist. Es fa un acte fora del temple amb espelmes i llantions, es beneeix el foc i es celebra l'eucaristia.


Diumenge de Pasqua és també un dia molt celebrat i s’allarga també al dilluns.


Notícies relacionades