El pinedenc Jaume Gibert, amb Tomàs Oller, participaran a l'Uniraid 2027 amb un Skoda del 1997

Els estudiants creuaran el desert del Marroc en un repte solidari.

Esports
Foto: Ràdio Pineda

Els estudiants d'enginyeria i arquitectura tècnica Jaume Gibert, veí de Pineda de Mar i Tomàs Oller, de Barcelona, s'estan preparant per a una gran aventura de cara al febrer del 2027. Sota el nom de ‘Torak Racing Team’, els dos joves participaran en la prestigiosa cursa solidària Uniraid, un repte que els portarà a creuar el desert del Marroc amb un vehicle de més de 15 anys d'antiguitat.

El vehicle escollit per a la travessa és un ‘Skoda Felicia’ de l'any 1997, comprat directament a un veí de Pineda. Els joves s'encarreguen personalment de tota la preparació mecànica del cotxe, assessorats per un mecànic professional que els cedeix el seu taller. El repte mecànic és majúscul, ja que han d'instal·lar un cobre càrter, millorar el sistema de refrigeració i preparar els pneumàtics per resistir les dures condicions del desert.

L'aventura de l'Uniraid s'assembla a les antigues rutes del París-Dakar. Els participants s'enfrontaran a sis etapes de prop de 500 quilòmetres diaris, incloent-hi una etapa nocturna, i hauran de navegar sense cap dispositiu electrònic ni GPS, utilitzant exclusivament un llibre de ruta en paper (roadbook).

Més enllà de l'aspecte competitiu, el projecte té un fort component solidari. El reglament exigeix transportar un mínim de 40 quilos de material per lliurar a les comunitats locals. Aprofitant els seus estudis, en Jaume i en Tomàs tenen un objectiu molt clar:

"La nostra principal idea és muntar plaques solars en escoles que no tenen llum, a més de portar roba i ajuda humanitària"

Actualment, el ‘Torak Racing Team’ està buscant finançament i suport de patrocinadors per fer front a les despeses del viatge i la preparació del cotxe. Reben amb els braços oberts qualsevol aportació, ja sigui econòmica, de recanvis o de material solidari. Per col·laborar-hi, les empreses i particulars poden contactar amb ells a través del seu perfil d'Instagram, @torakracingteam

Escolta l'episodi complet:

Notícies relacionades