El sindicat SATSE alerta de la "saturació a les urgències dels hospitals de Calella i Blanes"

Falta de personal i esperes de vuit hores per l'augment de turistes.

El sindicat SATSE alerta de la "saturació a les urgències dels hospitals de Calella i Blanes"

Font i foto. SATSE

El sindicat SATSE alerta de la "saturació a les urgències dels hospitals de Calella i Blanes". El Sindicat d'Infermeria SATSE Girona ha denunciat una situació crítica als serveis d'urgències dels hospitals de Calella i Blanes, gestionats per la Corporació de Salut del Maresme i la Selva. Durant l'estiu, l'afluència turística i l'increment poblacional provoquen una pressió assistencial que, segons el sindicat, no es veu compensada amb un augment proporcional de personal sanitari.

Els professionals relaten "escenes de col·lapse, amb pacients esperant fins a vuit hores per ser atesos i ambulàncies bloquejades a les portes dels centres". "A Calella, en dies crítics, hi ha fins a vint pacients esperant box a urgències i quan aquest hospital queda saturat, Blanes assumeix part de la demanda, reproduint el mateix escenari de col·lapse".

SATSE critica que no s'anticipen les contractacions per cobrir les vacances del personal, tot i conèixer la problemàtica estacional. A més, destaca la complexitat clínica dels pacients, molts d'ells d'edat avançada i amb múltiples patologies.

En resposta, la Corporació ha afirmat a diversos mitjans de comunicació "que des del març s'estan revisant els processos assistencials amb la participació de tots els estaments professionals". Reconeixen l'augment significatiu de l'activitat a urgències i la dificultat de garantir les cobertures durant les vacances. També apunten a la manca de professionals a escala global. Tot i això, asseguren que s'han iniciat canvis organitzatius que ja han reduït els temps d'espera respecte a estius anteriors. A més, es preveu l'ampliació de l'Hospital de Calella, incloent les urgències, per adaptar-se a les necessitats creixents del territori.