
Foto. Pexels
ERC va advertir que hi ha preocupació creixent sobre els horaris comercials nocturns, especialment en establiments que venen begudes alcohòliques. Va demanar tenir una regulació específica en el municipi, tot i que Pineda figura com a municipi turístic segons la Generalitat.
El regidor David Ponsdomènech va dir que la Generalitat ja regula aquests aspectes però des de l'Ajuntament també poden regular els horaris, com ha fet l'Ajuntament de Calella.
Segons ERC en el cas de Pineda, no consta cap comunicació oficial d'horaris, fet que genera un buit legal que dificulta la tasca de la policia local.
Fins i tot, ERC diu que "Pineda és un pol d'atracció per a joves d'altres pobles que, en hores nocturnes, van a aquests supermercats per adquirir alcohol, provocant sorolls, concentracions i, en alguns casos, baralles".
L'alcaldessa Silvia Biosca va reconèixer la complexitat del tema i va afirmar que la competència en horaris comercials correspon a la Generalitat. Tot i això, va mostrar predisposició a estudiar la possibilitat de regular-los a nivell municipal si la normativa ho permet. "Agafem el compromís de revisar la legislació i valorar si podem fer una proposta d'horaris comercials que s'adapti a la realitat de Pineda", va dir.
L'alcaldessa també va defensar la tasca de la policia local, especialment en el control de la venda d'alcohol a menors, i va matisar que "no considera que Pineda sigui un focus d'atracció generalitzat, tot i reconèixer que alguns establiments generen conflictes puntuals". Va afegir que la policia local té controlats aquests locals i sovint hi fa inspeccions.
El govern municipal es va comprometre a estudiar el cas i donar resposta a la petició d'ERC.
