
El Programa de Diagnòstic Ràpid de Càncer (DRC) del sistema sanitari públic català s'amplia de cinc a onze tipus de tumors amb l'objectiu de reduir el temps entre la sospita clínica, la confirmació diagnòstica i l'inici del tractament.
El desplegament del nou model ha començat a l'Alt Maresme i la Selva Marítima. L'Hospital Sant Jaume de Calella, juntament amb el de Blanes, ha estat el primer centre hospitalari a implementar el circuit, en coordinació amb l'atenció primària de la zona, gestionada per la Corporació de Salut del Maresme i la Selva i l'Institut Català de la Salut. Amb la nova normativa, s'incorporen sis nous tipus de tumors: gastroesofàgic, pàncrees, ronyó, ovari, cos i coll d'úter, i pell/melanoma.
El programa, que va començar el 2005 amb càncers de mama, pulmó i colorectal, arribarà a totes les regions sanitàries abans de finals de 2025, segons la Instrucció 7/25 del CatSalut.
