L’Associació BojosXtu demana més acció i menys estigma en salut mental
Aquest dissabte és el Dia Mundial de la Salut Mental

Aquest dissabte és el Dia Mundial de la Salut Mental. A Ràdio Pineda n’hem parlat amb l’associació BojosXtu, una entitat de Calella formada íntegrament per persones amb experiència pròpia en salut mental. Treballa per donar suport a les persones del Maresme que conviuen amb un trastorn mental, combatre els estigmes i fomentar la inclusió, la sensibilització i el benestar emocional a través de diferents activitats i accions comunitàries. Manel Garcia, president de l’associació, ha dit que, tot i que cada cop es parla més de salut mental, les persones afectades per un trastorn mental han de tenir un paper protagonista i fer sentir la seva veu.
Eva Maria Luís Jímenez, secretària de l’associació ha parlat de la importància dels grups com un espai segur on compartir experiències sense ser jutjats i trobar maneres pròpies d’afrontar situacions difícils. També han parlat dels recursos de salut mental al Maresme, de la necessitat de més professionals i de donar a conèixer millor els serveis disponibles.
L’Associació BojosXtu es troba al carrer Sant Pere 152, 2° pis, de Calella. Podeu contactar amb l’associació per correu electrònic a [email protected] i per telèfon trucant al telèfon 656 711 847.


