Les Danses de Pineda, una de les tradicions més arrelades de la Festa Major

Es ballaran el 29 d'agost a la plaça de Catalunya amb música de cobla

Cultura
Les Danses de Pineda, una de les tradicions més arrelades de la Festa Major

Les Danses de Pineda tornaran a ser protagonistes de la Festa Major 2026. Com marca la tradició, es ballaran el 29 d’agost, diada de Sant Joan Baptista, a la plaça de Catalunya, després de l’Ofici Solemne de Festa Major que és a les 11 del matí. Aquest conjunt de balls populars forma part del patrimoni cultural de Pineda i és una de les activitats més originals de Pineda. Durant l’acte es podran veure danses tan emblemàtiques com la Bolangera, el Contrapàs de Pineda, la Patatuf, el Ball Pla i la Dansa de Pineda, interpretades pels dansaires de la vila i amb la Cobla Ciutat de Girona.

Algunes d’aquestes peces, com la Dansa de Pineda i el Contrapàs de Pineda, es conserven gràcies a la tasca de recopilació de la folklorista i escriptora Sara Llorens Carreras, filla de Pineda. L’any 1931 va publicar El Cançoner de Pineda, una obra de referència per a la preservació de les tradicions populars locals.

Les Danses de Pineda són una expressió viva de la cultura popular i cada Festa Major reuneixen veïns i visitants al centre de la vila per gaudir d’un dels actes més tradicionals i identitaris del calendari festiu pinedenc.

 

 

Notícies relacionades