Marcos Ortega (Pineda en Comú): “Cal un canvi de rumb a Pineda i més inversió en habitatge i espai públic”
El portaveu dels comuns veu el govern esgotat i demana més consens

El portaveu de Pineda en Comú, Marcos Ortega, ha afirmat que Pineda necessita "una nova energia" i "un altre rumb" davant d'un govern que considera "esgotat" després de molts anys de majories absolutes. Ho ha explicat en una entrevista a Ràdio Pineda, en l'inici del nou curs polític i a les portes d'un any marcat per les properes eleccions municipals. Ortega ha assegurat que Pineda afronta diversos reptes en matèria d'habitatge, espai públic, seguretat i agilitat administrativa. Segons el regidor, l'actual model de govern “ha generat dinàmiques que dificulten la participació i el consens amb la resta de grups polítics i agents municipals”. Ha dit que els Comuns creuen en la política feta entre tots i amb més participació dels partits. Entre les qüestions destacades, el portaveu dels comuns ha criticat la gestió del conflicte laboral amb la brigada municipal i ha lamentat que l'equip de govern no fomenti prou el diàleg per arribar a acords. També ha denunciat que, en la preparació de les ordenances fiscals, l'oposició no ha disposat aquesta vegada d'un procés previ per presentar propostes.
Pel que fa a l'habitatge, Ortega ha considerat que el Pla Local d'Habitatge s'ha aprovat amb més de deu anys de retard i ha justificat el vot contrari del seu grup perquè considera que les previsions es basen principalment en el desenvolupament urbanístic del sector PP1, una actuació que, segons ell, “no permetrà donar resposta a curt termini a les necessitats que té Pineda ara i en el futur”.
El regidor també ha reivindicat el paper dels comuns en la inclusió d'una residència pública per a la gent gran als pressupostos de la Generalitat. Ortega ha recordat que la formació defensa aquest projecte des del 2019 i ha valorat positivament que ara s'hagin reservat recursos per iniciar-ne la planificació.
Ortega ha confirmat la seva voluntat d'encapçalar la candidatura de Pineda en Comú a les properes eleccions municipals. Ha explicat que el partit ja treballa en la incorporació de noves persones al projecte i ha anunciat una campanya de proximitat als barris per recollir propostes i inquietuds de la ciutadania sota el lema "Repensem Pineda" que fa temps que promociona.
De cara al pròxim ple municipal de dilluns vinent, Marcos Ortega ha anunciat una moció per incrementar el recàrrec municipal de la taxa turística. Segons els seus càlculs, aquesta mesura podria generar més d'un milió d'euros anuals per destinar-los a polítiques d'habitatge, neteja, manteniment urbà i inversions en l'espai públic.





