Preservem el Maresme demana més informació a la Generalitat sobre el projecte de pacificació de la NII

Denuncien la manca de participació ciutadana en el nou conveni.

SocietatActualitat
Preservem el Maresme demana més informació a la Generalitat sobre el projecte de pacificació de la NII

La coordinadora Preservem el Maresme expressa el seu malestar per no haver estat informada ni convidada a la presentació del nou “Conveni Maresme” del Departament de Territori de la Generalitat, i denuncia que ha conegut els detalls del projecte a través dels mitjans de comunicació.

 

L'entitat recorda que va néixer de les mobilitzacions per la pacificació de la N-II, la fi dels peatges i l'oposició als laterals de la C-32, i critica la manca de transparència i participació ciutadana en la planificació de les actuacions de mobilitat al Maresme. També destaca que les seves aportacions han contribuït a modificar o aturar projectes com l'enllaç de Canet de Mar.

Pel que fa al conveni, considera positiu que avancin les obres de pacificació de la N-II, però alerta que es continua prioritzant el vehicle privat amb projectes com el nou enllaç de Calella o l'allargament de la C-32 fins a Lloret. Segons l'entitat, les administracions no afronten amb prou profunditat el debat sobre el futur de la línia R1 ni sobre la millora del transport públic i la xarxa d'autobusos.

Finalment, reclama mesures per evitar que els nous accessos viaris afavoreixin més creixement urbanístic i més mobilitat privada, i anuncia que continuarà mobilitzant-se i presentant alternatives per defensar un model territorial i de mobilitat més sostenible.

Notícies relacionades