Us sorprendran uns arbres de grans dimensions i històrics que podreu veure durant el recorregut com són l'alzina i el suro de can Comas de la Plaça, l'alzina de can Sanet (de 4,70 cm de diàmetre) i l'alzina de Sant Jaume (o mas Castellar) i també el Pi de can Martorell i finalment el Pi de can Cànovas, a la Riera de Pineda.
Són alguns dels arbres més imponents de Pineda i que sorprenen per les seves dimensions i el seu bon estat de salut.


Dos recorreguts aptes per a tothom
Els participants podran escollir entre dos recorreguts per a totes les edats. Una recorregut d'uns 5 quilòmetres molt planer, i un altre de 12 quilòmetres. La ruta passa per can Cassola, la Rasa Nova, el Montpalau i la ruta tornarà per el corriol de 'mitja-guàrdia' fins a Pineda. També hi ha una tercera versió que us evitarà fer el cim del Montpalau, i per tant, no fareu tant de desnivell.
Ja podeu comprar els dorsals o fer 'fila zero'
Pineda tornarà a caminar per La Marató amb la marxa 'Camina per la Marató', que es farà diumenge. L'Ajuntament de Pineda fa una crida a sumar-s'hi i els dorsals ja s'han posat a la venda. Tenen un preu de 8, i es poden comprar a la botiga Herbes del carrer Roig i Jalpí, o bé a través del web http://www.montpalauteam.cat
Divendres a la tarda es munta una parada per a poder fer inscripcions per la marxa. També se'n podran comprar el mateix dia de la marxa, si en queden disponibles. Hi ha fins a 1.000 dorsals disponibles i tots els beneficis es destinaran íntegrament a La Marató.
S'espera superar els 500 participants de l'any passat i aconseguir el màxim de diners per la investigació per la lluita contra el càncer.
Com sempre es podrà veure un pessebre elaborat pels pessebristes de Pineda i com a novetat la Coral Laetare us sorprendrà en un punt de la ruta que no espereu. I també tindreu avituallament durant el recorregut.
Xocolatada, música i rifa amb desenes de regals
És una marxa oberta a tothom, que es pot fer caminant o corrent, i que permet descobrir racons bonics del nostre entorn. A l'arribada, els participants podran gaudir d'una xocolatada popular i també hi haurà rifes per a tots els participants. També hi haurà un estand del CAP de Pineda amb informació i el Caliu del Cor també muntarà una parada informativa.
La marxa està organitzada pel Centre Excursionista Montpalau Team amb l'Ajuntament de Pineda, el Cau, els Artesans Pessebristes i la Xarxa d'Iniciatives Pinedenques (XIP), i també hi col.labora el Caliu del Cor i la Coral Laetare. També hi ha col.laborat un grup de pinedencs que han netejat els camins de canyes i de brossa.
