Un llamp provoca un incendi forestal al Turó de la Mare de Déu de Gràcia

El foc hauria afectat uns 2500 m2 de bosc sense danyar l'ermita local.

Fotos de Isabel Pastor i Ricard Ubach i Ajuntament de Pineda.

Un llamp hauria estat l'origen del foc que ha cremat uns centenars de metres de massa forestal i alguns pins. En total segons les primeres estimacions ha cremat uns 2500 m2.

Segons els testimonis que ha consultat Ràdio Pineda, un llamp ha impactat al turó i ha originat el foc degut a la gran sequera que té el Montnegre i tots els contraforts de les muntanyes.

Afortunadament, la poca pluja que ha caigut i el fet que s'ha atacat justa a l'inici del foc, ha permès de controlar-lo molt ràpidament. El cos dels Bombers han pogut actuar des de sota el turó i també des de la mateixa ermita que no hauria quedat afectada segons les primeres informacions.

A l'incendi s'hi han desplaçat el cos dels Bombers de la Generalitat i també la Policia Local de Pineda i de Santa Susanna.


L'alcalde de Pineda ha demanat molta precaució en aquests dies ja que el risc és extrem tal i com s'ha demostrat avui amb un incendi provocat per un llamp.

1

1

1

1