
La Dansa de Pineda a la Festa Major Foto: Arxiu de Ràdio Pineda
Els dilluns i dimecres es fan els assajos per aprendre a ballar les Danses de Pineda. Els assajos es fan a l'Escola de Dansa de 6 a 8 de la tarda.
Els assajos són oberts a tothom i es demana la col·laboració per poder ballar les danses per la Festa Major d'agost. Es demana la implicació de més persones, perquè "a més, ho passen bé». Falten sobretot, homes que vulguin ballar perquè hi ha força més dones que homes que ballen les cinc danses.
Les Danses de Pineda són un conjunt de cinc balls que es ballen a la plaça de Catalunya per la Festa Major, concretament el dia de Sant Joan, el 29 d'agost.
Es podran escolta i ballar La Bolangera, el Contrapàs de Pineda, Lo Patufet, El ball pla, i la Dansa de Pineda.
Tant la Dansa de Pineda com el Contrapàs, estan entre els balls tradicionals recopilats per Sara Llorens Carreres, folklorista i escriptora vinculada a Pineda, que l'any 1931 va publicar El Cançoner de Pineda.
