Previsió del temps: Arriba la borrasca Regina i un canvi dràstic al març
L'espai repassa el darrer cap de setmana de febrer, que ha estat tranquil i agradable, però constata la manca de fred hivernal. S'anuncia que el març trencarà aquesta dinàmica amb borrasques i vent de llevant.
S'explica el moviment de les masses d'aire fred des de l'Atlàntic i la formació d'una dana al sud de la península. Es destaca l'avís per pols en suspensió del Sàhara que afectarà la visibilitat.
Anàlisi del dia a dia: un dilluns variable que donarà pas a un dimarts amb vent de tramuntana reforçat al litoral de Barcelona i Girona i cels cada cop més tapats.
A partir de dijous s'espera el plat fort del temporal amb pluges i mala mar. La borrasca Regina quedarà bloquejada, garantint inestabilitat persistent durant tota la setmana.
El mes de març comença amb un tancament definitiu de l'etapa d'estabilitat i calor anòmala del febrer. Segons la informació de Ràdio Pineda, l'arribada d'una massa d'aire fred al golf de Càdis, batejada com a borrasca Regina, marcarà l'agenda meteorològica de la propera quinzena. Aquesta configuració afavorirà un episodi de llevant que portarà pluges generalitzades, mala mar amb onades de fins a dos metres i un descens tèrmic que retornarà l'ambient hivernal a la costa. A més, cal destacar una forta intrusió de pols sahariana que enterbolirà el cel durant els primers dies de la setmana. Les previsions apunten que la borrasca quedarà bloquejada a la zona del Mediterrani occidental, provocant una situació de temps insegur i ventós que podria allargar-se fins a deu dies, amb especial incidència a partir de dijous, quan les masses humides del mar entraran de ple a Catalunya.

