Onada de calor extrema i inici de l'estiu
Revisió de les dades del dia i introducció a l'avís d'una situació d'estancament atmosfèric imminent.
Explicació tècnica sobre l'aire saharià, la pols en suspensió i la dorsal anticiclònica que provocarà augments de temperatura.
Detall del llarg episodi d'altes temperatures que arribarà al seu pic durant la setmana de Sant Joan, amb la benvinguda de l'estiu astronòmic.
Consells de seguretat per afrontar la calor extrema davant la varada de barques i les festes populars.
El meteoròleg Jordi Pérez adverteix en el programa El Temps de Ràdio Pineda sobre l'entrada d'una onada de calor persistent i extrema que afectarà Catalunya i gran part d'Europa a partir del cap de setmana. L'episodi, provocat per una massa d'aire saharià i una dorsal anticiclònica sense precedents des de 1979, portarà temperatures màximes que podrien superar els 40 graus en zones d'interior i mínimes tropicals a la costa. Aquest fenomen, que coincideix amb l'inici de l'estiu astronòmic el diumenge, es caracteritza per una gran durada, podent estendre's durant tota la setmana vinent. Les condicions de la mar seran molt tranquil·les, tot i que es recomana extrema precaució davant la radiació solar i la forta calor, especialment durant la celebració de la revetlla de Sant Joan. L'expert insta a evitar activitats a l'aire lliure durant les hores centrals del dia per garantir la seguretat davant d'aquestes temperatures insòlites.

