Recuperació de la llera de la Tordera
Introducció sobre els riscos d'inundació a la desembocadura de la Tordera i la necessitat d'un projecte de millora.
Explicació sobre la retirada de les motes i l'ampliació de la llera fins al Rec Viver per gestionar millor les crescudes.
Anàlisi sobre com afecta el projecte als càmpings i al sector agrari dins de la zona de flux preferent.
Importància de la Tordera com a font de sorra per a les platges del Maresme i per què els sistemes actuals són perjudicials.
Debat sobre el valor ecològic de la zona (ocells, amfibis) i els següents passos polítics i socials per aplicar el pla.
En aquesta edició de L'Entrevista a Ràdio Pineda, s'analitza el projecte de l'ACA per eixamplar la llera de la Tordera amb l'objectiu de reduir el risc d'inundacions i mitigar els efectes de fenòmens com el Temporal Glòria. El representant de NatMont, Jordi Toralles, explica que la proposta implica retirar motes artificials fins al Rec Viver, una actuació que permetrà al riu laminar l'aigua amb més seguretat. El projecte no només busca protegir les persones i activitats econòmiques del Maresme, sinó també facilitar un transport natural de sediments indispensable per a mantenir les platges de la zona. Durant la xerrada, s'ha destacat que aquest tram fluvial és un espai d'una riquesa ecològica excepcional, comparable en biodiversitat a zones com el Delta de l'Ebre, tot i que actualment està amenaçat per l'encaixonament artificial. Es fa una crida a la col·laboració entre institucions, agricultors i el sector turístic per consensuar un nou model de gestió que integri la seguretat humana amb la preservació d'aquest hàbitat estratègic.

