Pineda Es Mou: Parlem del càncer amb la dra. Angèlica Guerra (CAP Pineda) i la pinedenca Rosa Oliva (11/2/2026)

Pineda Es Mou: Parlem del càncer amb la dra. Angèlica Guerra (CAP Pineda) i la pinedenca Rosa Oliva (11/2/2026)

0:00Pineda Es Mou42:57
Compartir
Pineda Es Mou
FacebookWhatsAppX.comDescarregar
Seccions
8 seccions · 42:57
01
Presentació de la setmana contra el càncer
0:01 — 2:26

Introducció del programa amb la presentació de les convidades: la doctora Angélica Guerra, la pacient Rosa Oliva i la fisioterapeuta Andrea Morgadanes.

0:01
02
Què és el càncer i la importància del cribatge
2:27 — 5:14

Definició mèdica de la malaltia, el concepte de neoplàsia i l'explicació dels programes de cribatge de mama, colon i coll uterí.

2:27
03
El testimoni de la Rosa: Diagnòstic i xoc
5:15 — 11:55

La Rosa explica com es va detectar el seu càncer de forma casual gràcies a la insistència de la seva doctora i reflexiona sobre l'ús de la terminologia mèdica.

5:15
04
Símptomes d'alerta i prevenció
11:56 — 13:50

La doctora Guerra detalla els senyals que han de motivar una consulta mèdica: pèrdua de pes, fatiga persistent, sagnats atípics o canvis en pigues.

11:56
05
L'experiència hospitalària a Can Ruti
13:51 — 18:59

Relat sobre el tractament de quimioteràpia, el funcionament de les unitats oncològiques i la gran tasca humana dels professionals sanitaris.

13:51
06
Hàbits saludables i vacunació
19:00 — 20:50

Consells sobre alimentació, activitat física i la importància de les vacunes contra el VPH i l'Hepatitis B per prevenir certs tipus de càncer.

19:00
07
Fisioteràpia i rehabilitació física
20:51 — 27:20

Andrea Morgadanes i la Rosa debaten sobre la necessitat de l'exercici adaptat per recuperar la força i gestionar la fatiga post-tractament.

20:51
08
Conclusions i missatge de confiança
27:21 — 30:40

Missatges final d'esperança posant èmfasi en la confiança absoluta en els metges de capçalera i l'escolta activa de les pors del pacient.

27:21
Seccions generades automàticament

Parlem del càncer en primera persona. I ho fem amb la vivència i el testimoni de la pinedenca Rosa Oliva, pacient de Càncer, i la doctora del CAP de Pineda, Angélia Guerra. La detecció i l'amcompanyament de l'atenció primària és clau, i totes dues ens ho posen de manifest. Al programa també participa la fisoterapeuta del CAP, Andrea Morgadanes. Magazine d'actualitat social amb veus professionals i amb testimonis, vivències i experiències. Dirigit i presentat per Maria-Josep Hernàndez. Dimecres, 13:30h

Transcripció de l'episodi

Transcripció generada automàticament