Campanya de vacunació contra la grip i la Covid-19
Ainada Sánchez i Georgina Grau exposen l’objectiu de protegir les persones amb més risc de complicacions. Detallen l’inici de la campanya per a residents, persones majors de 80 anys, persones amb patologies complexes, embarassades i col·lectius amb contacte habitual amb molta gent; la vacunació per a menors de 80 anys comença més endavant.
Georgina Grau explica a quins infants s’adreça la vacunació, com es contacta amb les famílies i quan poden anar al CAP. Presenta les vacunes punxades i la vacuna intranasal disponible per als infants a partir de dos anys.
Les professionals descriuen els símptomes de la grip i les complicacions que pot provocar en infants i persones amb patologies. Comparen els símptomes de la grip i la Covid-19 i expliquen que la vacunació busca reduir els casos greus, les hospitalitzacions i les visites a urgències.
Ainada Sánchez recorda que la vacunació es recomana especialment a partir dels 60 anys i a les persones amb patologies, també les menors de 60 que compleixen els criteris. Respon als dubtes sobre trobar-se malament després de vacunar-se i les participants recorden que les vacunes formen part de la protecció al llarg de la vida.
Ainara Sánchez, referent de vacunes d’adults, i Georgina Grau, referent de vacunació de pediatria del CAP de Pineda, expliquen la campanya de vacunació contra la grip i la Covid-19. La campanya comença el 5 d’octubre per a les persones de les residències i altres col·lectius prioritaris; a partir del 26 d’octubre s’adreça a les persones menors de 80 anys. Es recomana la vacunació a partir dels 60 anys i a persones amb patologies. En infants, la vacunació contra la grip s’ofereix des dels sis mesos fins als quatre anys i onze mesos, i també als més grans amb patologies indicades. Les professionals expliquen els riscos de les infeccions respiratòries, les complicacions que poden causar i la diferència entre vacuna punxada i intranasal.

