Anem a l'Insti
Anem a l'Insti
Programa

Anem a l'Insti

Entrem a les aules de secundària per conèixer de primera mà els diferents projectes que treballen els nois i noies. Amb la col·laboració de l’equip docent, direcció i l’alumnat, descobrim alguns dels projectes que treballen aquest curs.

Dijous · 13:30 - 14:00 ·3 episodis
RSS

episodis

3 episodis
  • #3 - Anem a l'Insti: Institut Euclides i l'Aula d'Acollida (18/12/25) - episode art
    30'

    #3 - Anem a l'Insti: Institut Euclides i l'Aula d'Acollida (18/12/25)

    Acabem la primera temporada del programa ‘Anem a l’Insti’. I ho fem visitant l’Institut Euclides per conèixer l’Aula d’Acollida, un espai pensat per donar suport als alumnes nouvinguts. L’aula d’acollida de l'institut és un recurs important pels alumnes nouvinguts. Troben suport, confiança i oportunitats per integrar-se al dia a dia del centre. A L’institut Euclides hi ha 18 alumnes nouvinguts d’Amèrica Llatina, Ucraïna, Senegal, Gàmbia i el Marroc. Amb ells i elles fan suport lingüístic. Treballen vocabulari de forma oral i escrita i també fan diferents activitats, com sortides per conèixer l’entorn. Han anat al Mercat de Poblenou, a la biblioteca o al Centre Cívic. En parlem amb Gemma Pallès, mestre responsable de l’Aula i una representació d'alumnes. Són: la Isabela, el Miguel, l’Alain, el Matias, la Jannat, el Kyryl i l’Antohan. Presentat per Olga Diéguez Estiu.

  • #2 - Anem a l'Insti: Institut Joan Coromines i el projecte de Mentoria (13/11/25) - episode art
    27'

    #2 - Anem a l'Insti: Institut Joan Coromines i el projecte de Mentoria (13/11/25)

    La mentoria com a eina d'èxit educatiu L'episodi d'Anem a l'Insti a Ràdio Pineda se centra en el projecte de mentoria de l'Institut Joan Coromines. Aquesta iniciativa busca millorar el benestar emocional i reduir l'abandonament escolar mitjançant el suport entre iguals. Funcionament del projecte El programa es basa en la col·laboració amb entitats com la Fundació Bofill i empra alumnes de cicles superiors per guiar els més joves: • Els mentors són alumnes de 2n d'Integració Social. • Els mentorats són alumnes de 3r i 4t d'ESO o de primer curs de cicles de grau mitjà. • Es realitza un procés de match basat en afinitats i interessos per crear parelles compatibles. Impacte emocional i acadèmic L'acompanyament personalitzat permet treballar aspectes clau per al desenvolupament dels joves: • Autoconeixement: Identificació de fortaleses i talents propis. • Confiança: Creació d'un espai segur de comunicació sense judicis. • Orientació: Ajuda en la presa de decisions sobre el futur acadèmic i professional. "Un mentor és un referent positiu, una persona propera que no és ni un professor ni un familiar, que escolta i guia en la transició educativa." Dinàmiques de les sessions Les trobades no són classes magistrals, sinó espais de relació informal que poden incloure: • Activitats lúdiques com el karaoke o l'esport. • Passejades fora del centre per parlar de preocupacions personals. • Suport acadèmic explicat des d'una perspectiva més propera que la del professorat. La cloenda del projecte es fa amb una celebració i un pica-pica on es reflexiona sobre l'aprenentatge mutu aconseguit durant el curs.

  • #1 - Anem a l'Insti: Institut Pineda i la 'Repi', la revista escolar del centre (16/10/25) - episode art
    23'

    #1 - Anem a l'Insti: Institut Pineda i la 'Repi', la revista escolar del centre (16/10/25)

    A Ràdio Pineda estrenem l’espai mensual: ‘Anem a l’Insti’ amb la col·laboració dels tres instituts del municipi: l’Institut Pineda, l’Euclides i l’Institut Joan Coromines. Entrem a les aules de secundària per conèixer de primera mà els diferents projectes que treballen els nois i noies. Amb la col·laboració de l’equip docent, direcció i l’alumnat, cada mes descobrirem alguns dels projectes que treballen aquest curs. En aquest primer programa parlem de la 'Repi', la revista escolar de l'Institut Pineda, i ho fem amb la directora de l'institut Conxi Peña i la professora de Creació Literària, Marta Perxacs. També amb una representació d'alumnes de 2on que han treballat la revista. Són: la Paula, la Nerea, l'Álvaro i el Jordi. Presentat per Olga Diéguez.