Vés al contingut
1

El projecte de pacificació de la NII no contempla un nou enllaç de la C32 a la Riera de Pineda

 

Foto. Riera de Pineda (tram d'accés a la C32)

 

En un primer moment hi apareixia la proposta de completar l'enllaç a la C32 que hi ha a la Riera de Pineda en direcció Barcelona. Però en en projecte presentat no hi apareix, i en canvi la Generalitat aposta per fer un nou enllaç en el terme de Calella.

Recordem que darrerament ha estat un tema de debat entre partits i també la Plataforma Salvem la Vall de la Riera de Pineda s'hi havia posicionat totalment en contra. Segons han defensat, el nou enllaç trinxaria la Riera de Pineda que és l'entrada al Parc Natural de Montnegre i Corredor. L'alcalde de Pineda havia manifestat que només ho acceptaria si es respectés el medi natural i s'hi fes una important millora com ara un accés per a bicicletes per anar cap al parc. Però segons l'estudi presentat, ara tot això queda en no res perquè el projecte es contempla a Calella, en un espai encara per determinar.

 

Tot i això, el projecte global començarà al Baix Maresme, i per tant, falten anys perquè s'acabi concretant del tot el projecte a l'Alt Maresme.


 

Redacció de l'estudi informatiu

El Departament té en redacció de l’estudi informatiu que analitza la construcció de nous enllaços i la millora de diversos d’existents, amb la voluntat de sotmetre’l a informació pública el primer trimestre de 2024. Es preveu per aquesta intervenció en els enllaços una inversió estimada en 90 MEUR.

Els nous enllaços han de permetre treure de l’N-II, que actualment registra a l’entorn dels 30.000 vehicles al dia en els trams més transitats, fins a 10.000 vehicles diaris, segons el tram. Els nous enllaços es prioritzaran en funció del seu impacte positiu en la millora de la mobilitat i de la rendibilitat socioeconòmica prevista.

La pacificació de l’N-II i l’accessibilitat de la C-32 estan estretament lligades; la millora de la seva connectivitat amb els diversos municipis ha de contribuir que el trànsit de pas que encara utilitza l’N-II es re-encamini a l’autopista. Per això, el Departament, en paral·lel i a mesura que va avançant i aprofundint en els projectes i estudis, està analitzant com encaixar i optimitzar l’execució de les diverses obres previstes per causar el mínim impacte possible en la mobilitat de la comarca.

 


1
 


 

Generalitat i l'Estat acorden una inversió de 383M€ per convertir la NII en una via urbana amb carril bici

La consellera Ester Capella assegura que la transformació de la via serà una "realitat" gràcies a l'acord de pressupostos perquè "obliga" l'Estat a finançar les obres i que aquestes les acabarà executant la Generalitat a través d'una encomana de gestió. L'acord preveu una via urbana, amb menys carrils, més voreres i un carril bici d'extrem a extrem de la comarca, i la construcció de set nous enllaços a l'autopista C-32, entre d'altres. El dibuix del carril bici encara no s'ha concretat del tot, sobretot en punts com ara a Pineda on la NII s'estreny i no hi ha massa espai lliure.


 

Ester Capella ha dit als alcaldes del Maresme que la inversió prevista al Maresme és de 384 milions, destinats majoritàriament a l'àmbit viari i amb la carretera N-II en l'eix de l'actuació. També s'ha sabut que la futura NII passarà a ser de titularitat municipal, i això vol dir que els ajuntaments hauran de fer-se càrrec del seu manteniment.

 

1

 

1

 

 

 


 

Nous accessos a l'autopista, i un planejat a Calella

Pel que fa a les actuacions a les carreteres, els responsables de Territori han recordat els ja anunciats nous accessos a la C-32, que es van comprometre en el moment que es van alliberar els peatges de l'autopista, ara fa dos anys. Se'n faran de nous a Alella, Teià, Premià de Mar, Cabrils, Canet i Calella. I es completarà l'enllaç de Llavaneres en direcció Girona.


 

En els nous accessos, la inversió prevista és de 90 milions i la previsió és que aquestes obres permetin reduir el trànsit de l'NII en 10.000 vehicles cada dia. Tot i que no hi ha calendari, els primers que es farien serien els del Baix Maresme, que ja s'han pogut avançar amb els ajuntaments i la redacció dels projectes es podria licitar el 2024. A començaments de l'any que ve es traurà a exposició pública segons ha informat l'alcalde de Calella, Marc Buch, a Ràdio Calella.

Segons ha afegit, Calella reclamarà que el nou accés sud tingui doble carril d'entrada i sortida i s'ha plantejat al voltant de Torrent del Raig, una riera que desemboca darrera dels hotels i l'Institut Bisbe Sivilla, al carrer de Vallderoure.


 

1
 



 

Carril bici en tot el recorregut de l'actual NII

Pel que fa a l'actuació a l'N-II, la principal transformació passa per la reducció de carrils de circulació, l'ampliació de voreres per a la integració de l'actual carretera a l'entramat urbà dels pobles i la construcció d'un carril bici que travessi la comarca de punta a punta. En total es preveu la transformació de 40 quilòmetres de carretera i una inversió de 80 milions.

Com passa amb els nous accessos de la C-32, el tram més "avançat" per ala transformació de l'N-II és el del Baix Maresme, un tram d'uns 14 quilòmetres, així com alguns trams més petits en punts concrets de la comarca, com el tram Mataró-Llavaneres, Arenys de Mar, Canet-Sant Pol i Sant Pol-Calella.

 

1

 

 

1