Vés al contingut
1

El futur del turisme al Maresme passa per la digitalització i l'avenç tecnològic

 

Fotos. Ràdio Pineda

 

És un dels missatges més clars de la jornada sobre el turisme que s'ha celebrat avui a Pineda. S'ha tractat l'augment del client de proximitat i la consolidació del model de turisme sostenible i la transició digital. Són aspectes debatuts avui a la jornada sobre els “Nous reptes per al sector turístic 2022”, que s'ha celebrat a l’Auditori de Pineda.


 

En la seva intervenció, l'alcalde de Pineda Xavier Amor ha dit que han aparegut noves formes de consumir turisme i ara «cal recuperar el sector i no perdre oportunitats ni recursos com ara els Next Generation».  També ha dit que «es faran projectes conjunts amb Santa Susanna i aposten també pel turisme gastronòmic». Ha afegit que «hi ha una etapa d'incertesa i també ha faltat flexibilitat en gestionar impostos part de l'administració». Ha demanat més debats per millorar el litoral, aconseguir la pacificació de la NII, i la difusió del tresor que tenim al Montnegre».

Ha afegit que «el repte és també que el visitant faci de comercial i fidelitzar el client». Ha apostat per tenir «etiqueta verda i energia circular al Maresme» i ha demanat treballar per «reduir residus i més sostenibilitat social, amb més compromís del sector amb els pobles i ciutats».

 

1


 

Els ponents han estat José Antonio Donaire, geògraf i professor de la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona, que ha parlat dels canvis en els factors de canvi social del turisme i, per tant, els nous reptes del sector. Ha explicat que «estem en temps de canvi i ara es una bona oportunitat per escoltar i saber on podem anar». També ha explicat que «deixem enrere el turisme de masses i ha afegit que hi ha hagut encerts i també alguns errors».

Ha destacat que «la digitalització i l'avenç tecnològic és el que sempre ha fet evolucionar el sector del turisme».

 

1

 

1

 

1


 

A les jornades també hi ha participat Rafa González, soci director de l’empresa Vivential Value, que ha tractat la monitorització de l’experiència del visitant, la reputació online i la sostenibilitat turística del Maresme. De la seva banda, Marta Domènech, directora de la Direcció General de Turisme de la Generalitat de Catalunya, ha parlat de les claus per afrontar els reptes actuals, la sostenibilitat i la transició digital dels negocis turístics a les destinacions de Catalunya. Finalment, la coach Ana Merlino ha parlat sobre com assolir els propis objectius durant aquest 2022, «passant de la visió a l’acció».

La jornada ha estat moderada per Jaume Marín, expert en màrqueting turístic, formador, consultor i mentor d’empreses i destinacions turístiques. En la seva intervenció ha dit que «en cinc anys s'ha reduït a la meitat la gent que estudia turisme i actualment molta gent no hi vol treballar». Ha dit també que «cal més agilitat a l'administració per donar respostes àgils i tenir una bona actitud per superar els reptes i saber trobar oportunitats».

 

1


 

Els ponents ha destacat també la importància sobre com oferir experiències i emocions i sobretot amabilitat, la importància de la col·laboració entre administracions i el sector privat i el missatge que «cal deixar de competir per passar a complementar i col·laborar».

També han destacat que «calen noves coses per oferir una millor destinació, una millor promoció usant els mitjans tecnològics i convertir les vacances en una estada inoblidable, a més de fer-ho fàcil».


 

Joaquim Arnó, President del Consorci de Promoció Turística del Maresme

Ha dit que «el 2019 va ser un any molt bo pel turisme però la pandèmia ha fet repensar el model del turisme que necessita el Maresme i per això s'ha treballat el Pla Estratègic del Maresme». Ha explicat que «el turista vol viure experiències úniques en un marc determinat». Per això ha dit que «la tecnologia permet actualment afinar les necessitats de cada turista i ho pugui trobar al Maresme». Ha demanat «millorar el valor del turisme a Catalunya».

Joaquim Arnó també ha dit que «el Maresme té reptes grans com pacificar la NII i la construcció del carril bici fins a Barcelona, però també la millora de les infraestructures i debatre com ha de ser el litoral maresmenc sabent que no es pot tenir tot». També ha afegit que el Maresme «és una destinació madura» i per tant, de gran experiència en el sector i que ofereix grans possibilitats.

 

L’acte, organitzat pel Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme, compta amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Pineda.

 


 

Catalunya capta més de 10 milions de turistes el 2021

Catalunya ha captat 10,17 milions de turistes el 2021, un 72,6% més que l'any passat, coincidint amb l'esclat de la crisi de la covid-19. No obstant això, la xifra és inferior als 20,7 milions de visitants que van arribar al país el 2019, abans de la pandèmia, segons les dades provisionals publicades aquest dimarts per l'Institut Nacional d'Estadística (INE). En paral·lel, el grau d'ocupació als establiments hotelers del país s'ha situat en el 36,6%, set punts per sota els nivells d'ocupació previs a l'arribada del coronavirus. Pel que fa al conjunt de l'Estat, el nombre de turistes l'any 2021 ha arribat als 60,4 milions, un 74,7% més respecte a l'exercici anterior però un 44,4% menys en comparació al 2019.