Vés al contingut
1

José Antonio Donaire: «Hem de creure més en la nostra destinació turística i apostar per la digitalització»

 

És un dels missatges més clars de la jornada sobre el turisme que s'ha celebrat avui a Pineda. S'ha tractat l'augment del client de proximitat i la consolidació del model de turisme sostenible i la transició digital. Són aspectes debatuts avui a la jornada sobre els “Nous reptes per al sector turístic 2022”, que s'ha celebrat a l’Auditori de Pineda.


 

Els ponents han estat José Antonio Donaire, geògraf i professor de la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona, que ha parlat dels canvis en els factors de canvi social del turisme i, per tant, els nous reptes del sector. Ha explicat que «estem en temps de canvi i ara es una bona oportunitat per escoltar i saber on podem anar». També ha explicat que «deixem enrere el turisme de masses i ha afegit que en el passat, hi ha hagut encerts i també alguns errors».  Ha destacat que «la digitalització i l'avenç tecnològic és el que sempre ha fet evolucionar el sector del turisme». Ha dit que «el repte tecnològic ja està en marxa i és el futur».

També ha dit que «el Maresme té una ubicació immillorable i molts de recursos que altres destinacions no tenen». Per això ha demanat «creure més en la nostra comarca». Ha dit que «és optimista de cara al futur perquè el Maresme té capacitat per oferir moltes alternatives a models turístics diferents».

 

1


 

De la seva banda, Marta Domènech, directora de la Direcció General de Turisme de la Generalitat de Catalunya, ha parlat de les claus per afrontar els reptes actuals, la sostenibilitat i la transició digital dels negocis turístics a les destinacions de Catalunya. Ha parlat del «valor del turisme i de com fer-lo accessible amb lideratges valents». Ha demanat «tenir clar què volem i ser autèntics».

Ha afegit que «el sector ha d'escoltar els visitants i ara anem cap a un turisme responsable que ha d'aportar benestar a la comunitat». Per això, ha dit que «cal ser bons amfitrions». En la seva intervenció ha explicat que «viatjar obre la ment i fan progressar els països i ha explicat que cal un nou pla de turisme sostenible per fomentar un model transformador i regenerador».

També ha reclamant «pensar quin futur volem per Catalunya en termes turístics i tenir en compte el canvi climàtic i en el cas del Maresme, com tractar la regressió de les platges». Pel que fa als hotelers els reclama «crear impactes als turistes i crear interrelació per diferenciar-nos» d'altres destinacions. Ha demanat «estimar més i millor el nostre territori».

Finalment ha dit que «la Catalunya que tenim esta feta a mida de tots els turistes que ens visiten i hi poden trobar de tot». Ha afegit que «és un país fet a mida».

 

1
 


 


 

La regidora de Turisme, Sònia Moraleda ha dit que «el sector és optimista de cara al futur i cal una nova mirada al turisme, forçada també per la situació actual». Ha dit que «els canvis tecnològics han estat vitals per prosperar i el sector del turisme també ho ha de fer ara».

Ha dit que «hi ha ganes de tirar la temporada endavant i de poder tornar a acollir els turistes, però també de recuperar treballadors per part dels empresaris i de col.laborar entre el sector privat i públic».


 

 

Xavier Amor: «No podem perdre oportunitats com els fons europeus Next Generation»

En la seva intervenció, l'alcalde de Pineda Xavier Amor ha dit que han aparegut noves formes de consumir turisme i ara «cal recuperar el sector i no perdre oportunitats ni recursos com ara els Next Generation». També ha dit que «es faran projectes conjunts amb Santa Susanna i aposten també pel turisme gastronòmic». Ha afegit que «hi ha una etapa d'incertesa i també ha faltat flexibilitat en gestionar impostor part de l'administració». Ha demanat més debats per millorar el litoral, aconseguir la pacificació de la Nii , i la difusió del tresor del Montnegre».

Ha afegit que «el repte és també que el visitant faci de comercial i fidelitzar el client». Ha apostat per tenir «etiqueta verda i energia circular al Maresme» i ha demanat treballar per «reduir residus i més sostenibilitat social, amb més compromís del sector amb els pobles i ciutats».

 

1

 

1
 

A les jornades també hi ha participat Rafa González, soci director de l’empresa Vivential Value, que ha tractat la monitorització de l’experiència del visitant, la reputació online i la sostenibilitat turística del Maresme. La jornada ha estat moderada per Jaume Marín, expert en màrqueting turístic, formador, consultor i mentor d’empreses i destinacions turístiques. En la seva intervenció ha dit que «en cinc anys s'ha reduït a la meitat la gent que estudia turisme i actualment molta gent no hi vol treballar». Ha dit també que «cal més agilitat a l'administració per donar respostes àgils i tenir una bona actitud per superar els reptes i saber trobar oportunitats».

Finalment, la coach Ana Merlino ha parlat sobre com assolir els propis objectius durant aquest 2022, «passant de la visió a l’acció».

 

1


 

Els ponents ha destacat la importància sobre com oferir experiències i emocions i sobretot amabilitat, la importància de la col·laboració entre administracions i el sector privat i el missatge que «cal deixar de competir per passar a complementar i col·laborar».

També han destacat que «calen noves coses per oferir una millor destinació, una millor promoció usant els mitjans tecnològics i convertir les vacances en una estada inoblidable, a més de fer-ho fàcil».


 

L’acte ha estat organitzat pel Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Pineda.