Vés al contingut
1

La façana marítima de Pineda, d'entre les més amenaçades de Catalunya

 

Foto. Arxiu de Ràdio Pineda

 


 

Segons un estudi, el Passeig de Mar de Pineda és un dels que té més risc de desaparèixer de la costa catalana. Concretament, l'estudi conclou que hi ha onze platges on els riscos a llarg termini són molt alts i per ordre de prioritat a fer actuacions hi ha Vilassar de Mar, el de Premià de Mar, el del Masnou, el de Montgat, el de la platja de la Bassa Rodona de Sitges, i la platja de la Riera de Pineda entre altres.


Per reduir aquests riscos, es plantegen una sèrie d'actuacions com inclouen reforçar estructures, crear-ne de noves amb esculleres o estructures amb fondàries de cimentació més profundes; canviar paviments i drenatges, entre d'altres mesures dràstiques. El treball s'ha presentat a la UPC en el marc d'una jornada que ha tractat l'adaptació de ports, platges i passejos marítims de la costa catalana al canvi climàtic.

 

 

1


 

En conjunt, a llarg termini hi ha risc a Llançà, Palafrugell, Castell-Platja d'Aro, Lloret de Mar, Cubelles, Calafell, Cambrils i l'Ametlla de Mar.

Un segon grup inclou els que tenen riscos alts a llarg termini. Aquí hi ha la platja del Portitxol de l'Escala, el passeig de Sant Antoni de Calonge, el passeig del Mar de Sant Feliu de Guíxols, la platja Canyelles de Lloret de Mar, el passeig de s'Abanell de Blanes, el de Cunit, el d'Altafulla, el de la platja de la Pineda de Vila-seca, el de Cases d'Alcanar i del Marjal també a Alcanar.


 

 


 

La majoria dels molls dels ports catalans tenen risc de quedar inoperatius a llarg termini per la pujada del nivell del mar

Un estudi presentat aquest dijous apunta que el risc més gran que tenen els 45 ports marítims adscrits a la Generalitat -queden fora els de Barcelona i Tarragona- és la pèrdua d'operativitat i, eventualment, la inundació dels molls i embarcadors per la pujada del nivell del mar. En el cas dels pantalans s'observa un impacte menor ja que en alguns ports ja hi ha pantalans flotants que s'adaptarien a la pujada del mar. Els ports de la meitat nord del país són els que estan més exposats perquè l'onatge és més fort. El treball també alerta que onze de la trentena de passejos costaners analitzats tenen risc alt de soscavament a llarg termini. Es concentren al Maresme i trams del Garraf, el Tarragonès i el Baix Ebre.

 

1
Foto ACN